torsdag 20 februari 2014

"Jag tror på mig"

"Om inte någon annan tror på mig så måste ju JAG tro på mig!". Laila Bagge Wahlgren flyttade hemifrån som 15-åring och försökte med alla medel slå sig in på showbiz-scenen. Men det gick trögt. Hon fick inga jobb, pengarna tog slut och när det var som mörkast bestämde hon sig för att starta eget. Vad annat kunde hon göra? tänkte hon. Idag är Laila Bagge Wahlgren framgångsrik egenföretagare inom många områden: hon har i många år suttit med i Idol-juryn, hon är manager, smyckesdesigner, driver en bloggplattform... Och i torsdags kom hon till Nykarleby för att berätta om sitt liv, sin resa, i en arbisföreläsning som lockade omkring 400 åhörare.

Laila Bagge Wahlgren. Foto: Sonja Wickman
 
Under sin föreläsning talar hon om vikten av att våga misslyckas. För om man misslyckas har man ändå vågat pröva. "En idé i en låda är ingen idé", säger hon. Och, "vad är det värsta som kan hända om din idé floppar? Då tar du nya tag". Laila Bagge Wahlgren är målmedveten och drivande. En företagare med stort engagemang, som under sin resa genom livet misslyckats både en och två gånger. Men på något sätt har hon alltid lyckats resa sig upp igen. Om du vill veta mer om Laila Bagge Wahlgren kan du läsa hennes blogg här: http://modernmom.se/laila/
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar