tisdag 16 oktober 2018

En hälsning från Nora som uppskattar vänlighet och avskyr brödost!




Tjena!

Det tycks vara höst där ute och även om det betyder att det blivit mörkt, regnigt, lite mörkare igen, dystrare, slöare och ännu mörkare och regnigare så betyder det också att löven fått färg, luften känns frisk och det är ändå inte lika kallt eller mörkt som på vintern. Tänk positivt!

Mitt namn är Nora, är 26 år gammal och ursprungligen från Esbo och jag kommer att vara på praktik här i Helsingfors på regionkansliet. Jag älskar att få skriva, njuter av att fotografera, avhåller mig ganska långt från sociala medier, uppskattar vänlighet och absolut avskyr brödost. Jag har en hjärna som vägrar funktionera ordentligt ibland och orsakar ångest, nervositet, rädsla och allt annat, oftast samtidigt! Med andra ord så drabbas jag av social ångest, katastroftänkande och depressiva perioder, samt ätstörning och dyslexi. Inget av detta kan jag sätta på min CV men inget av det beskriver heller vem jag är - det bara ger lite ljus till hur jag blivit den jag är. Det har tvingat mig att lära mig fokusera på det positiva då jag känner att jag inte får mig själv ut ur sängen och jag är tacksam att kunna säga från botten av mitt hjärta att det blivit lättare dag efter dag, trots att det inte alltid känns som så.

Jag bor i Degerö och kan se havet från min balkong. Jag flyttade hit i början av sommaren efter att i fem år inte varit i skick att ta hand om mig själv ensam. Jag har en snäll och omtänksam pojkvän och mina två närmaste vänner stöder mig och jag dem, även om vi inte hinner ses lika ofta som vi vill. På min fritid läser jag, lyssnar på musik och pysslar och pusslar med Netflix på i bakgrunden. Det har tagit en obegripligt lång tid för mig att kunna förstå att jag är värd någonting och det kommer fortfarande emot stunder då jag inte är så säker om det. Trots allt så fortsätter jag framåt för varje gånger jag fallit omkull har jag lyckats stiga upp, även om det tagit fem år.

Jag kommer att sitta på G18 med Nonni iallafall till den 2.11, möjligtvis fortsätter jag till årets slut. Till mina uppgifter hörs allt som Nonni kan komma på med och om någon av er har idéer, var inte rädd att dela dem! Man kan också alltid komma dra mig i ärmen så kom gärna snacka med mig om vad som helst. Jag vill tacka alla er på Psykosociala förbundet att ni gett mig ett ställe där jag kan sträcka ut min hand till andra och vara mig själv.

Ha en super bra höst!

/Nora

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar