måndag 29 september 2014

Var finns dagens engagemang?

Hej! Jag tänkte dela med mig av en bildserie från Organisationskonferensen i Tammerfors som jag deltog i tillsammans med byrå- och redaktionssekreterare Sonja (och en massa andra människor som jag dessvärre inte minns namnet på). Det var en mycket givande konferens med temat "Tillgänglighet och relevans", där flera föreläsare diskuterade frågor kring vad och vem som engagerar idag? Var finns dagens engagemang? Vad är en relevant organisation? I en paneldebatt deltog Timo Santala, eldsjäl och initiativtagare till Restaurangdagen, Mecki Andersson som är verksamhetsledare på Musikcafé After Eight och Karin Lindroos, fotograf och informatör på Marthaförbundet och grundare av bloggtjänsten Ratata. Alla tre tyckte att man ska ta tillvara det som fungerar i sin egen organisation men att man också måste vara öppen för nya idéer. Detta gäller speciellt om man jobbar med unga. En öppen kommunikation är viktig.
- Våga testa nya saker och våga misslyckas! Hoppa utan att veta var du landar! sa panelen.
Konferensen hölls i Tammerforshuset, och åtminstone för mig var det första besöket. Ett imponerande hus i flera våningar! På kvällen åt vi middag på restaurang Myllärit med bandet The Gators som underhållning. Sammanfattningsvis en mycket lyckad konferens med många nya möten och funderingar inför framtiden.
Sköt om er! Hälsar Pernilla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar