onsdag 2 oktober 2013

Informatören säger hej!

Hej på er! Jag tänker att det är på sin plats med en kort presentation, så här andra dagen på nya jobbet. Jag heter Pernilla Nylund och är Psykosociala förbundets informatör från och med den 1 oktober. Mitt hem finns i Jakobstad där jag bor med man och två söner. De senaste (nästan) 12 åren har jag arbetat som journalist på Österbottens Tidning där jag bland annat jobbade med veckobilagan Norra Posten som fokuserade på mjuka värden och människonära texter. Jag tycker om människor och fascineras av hur vi fungerar (och ibland inte fungerar - och vad man i så fall kan göra för att må bättre). Som en del av teamet på förbundet kommer jag att få jobba med hälsorelaterade frågor varje dag, vilket jag ser fram emot väldigt mycket.

Ta gärna kontakt! En utförligare presentation av mig som ny informatör kommer i nästa nummer av tidningen Respons. Har du material till tidningen? Skicka i så fall in det senast den 15 november till adressen: Psykosociala förbundet/Respons, Solkullavägen 65, 68600 Jakobstad. Eller mejla: pernilla.nylund@fspc.fi


 
...och så en bild på mig och mina pojkar. Den enda höstbilden jag hittade, fotograferad oktober 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar