tisdag 4 februari 2014

Får vi lov att presentera: Miivi

För några månader sedan började Miivi Selin-Patel sitt nya jobb som verksamhetsledare på Sympati i Helsingfors. Då arbetade hon 50 procent, nu har hon gått upp till heltid.
- Det finns hur mycket som helst att ta itu med och ingen dag är den andra lik. Det gillar jag. Jag tar hand om understödsansökningar, den löpande ekonomin och samarbeten med andra aktörer, samtidigt som jag försöker sätta mig in i verksamheten och utveckla den. Alla är inte gjorda för föreningsvärlden men jag kan inte tänka mig att jobba med något annat, säger hon.
En stor utmaning för framtiden blir att försöka nå ut till fler unga. Man kommer även att lansera en ny hemsida så småningom.
- Det är variationen i arbetet jag tycker om. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla dagar såg likadana ut, säger Miivi.
Hela intervjun publiceras i nästa nummer av Respons som kommer i mitten av mars. Håll utkik efter den!

Miivi Selin-Patel är ny verksamhetsledare på Sympati.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar