torsdag 24 april 2014

Panikångest och depression

Nyligen släpptes en ny bok som verkar oerhört intressant, Christian Dahlströms bok "Panikångest och depression". I den lättillgängliga handboken ger Christian Dahlström raka svar på de vanligaste frågorna om panikångest och depression. Kan man bli fri från panikångest? Varför blir man deprimerad? Hur går psykoterapi till? Var kan man söka hjälp? Författaren fick sin första panikångestattack 2007 och gick snart in i en depression. Så här skriver han på sin hemsida:

"Sedan dess har jag haft bättre och sämre perioder, men tack vare terapi och mediciner har jag lärt mig att hantera problemen betydligt bättre idag än jag gjorde i början.
Idag betraktar jag mig själv som frisk, men jag vet att jag har depressiva drag och att det aldrig är långt ner till en depression. Jag har kvar en psykisk sårbarhet som gör att jag måste vara uppmärksam på signaler om att jag är på väg ned igen".

Christian Dahlström debatterar och informerar nu om psykisk ohälsa, bland annat via sin sajt 1000glada. se. Tillsammans med författaren Rebecca Anserud gör Christian en podcast, Psykpodden, där de bland annat talar om bipolär sjukdom, depression, ångest och ADHD. Psykpodden finns på iTunes och www.vadärdepression.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar