tisdag 26 augusti 2014

Ny regionsekreterare

Hej alla!
Förbundet har fått en ny regionsekreterare till kansliet i Helsingfors. Hon heter Ira Häggström och beskriver sig själv så här:

Jag heter Ira Häggström och har från och med början av augusti börjat jobba som regionsekreterare. Jag kommer att vikariera Johanna Cresswell-Smith fram till maj 2015. Det är med stor glädje och iver jag sitter i Regionsekreterarens stol, i mitt nya rum här på Eriksgatan. Jag är uppvuxen i Helsingfors och till min utbildning ekonom från Svenska handelshögskolan. Föreningsvärlden är bekant för mig sedan tidigare, jag har jobbat som verksamhetsledare för mindre föreningar och suttit med i olika styrelser. Psykisk ohälsa är däremot ett nytt ämne för mig, men ett ämne som intresserar mig och något jag vill sätta mig in i. Den tredje sektorn ligger mig varmt om hjärtat, har själv bland annat jobbat och varit företagare inom dagvårdssektorn. Jag är väldigt motiverad och ivrig att ta itu med regionsekreterarens uppgifter och inser att de kommande veckorna och månaderna kommer att bli väldigt intensiva. Jag har mycket att sätta mig in i och lära mig. Jag försöker på bästa möjliga sätt fortsätta med regionsekreterarens arbetsuppgifter som varierar mellan intressebevakningsärenden, delaktighet i olika nätverk, arbetsgrupper och informationstillfällen som tangerar mental hälsa, utveckling av organisations- och föreningsstöd. Jag hoppas att träffa så många som möjligt under höstens lopp. Ifall ni behöver få tag på mig nås jag per telefon på numret 050-5903436 eller per epost: ira.haggstrom@fspc.fi.
Med önskan om en skön höst!
Ira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar