onsdag 25 mars 2015

Vi har en ny medarbetare!

Med hjälp av öronmärkta pengar från RAY har Psykosociala förbundet kunnat anställa en ung person enligt programmet "Unga in i arbetslivet". Flera sökande visade intresse för att jobba hos oss och sedan en vecka tillbaka finns Ida Blomström på plats på centralkansliet, och det är vi väldigt glada för! Vi ser fram emot att få ha Ida hos oss fram till mars nästa år. Här presenterar hon sig:


Hej på er!
Ida heter jag och är 21 år gammal, och ska jobba här på Psykosociala förbundet i ett år. Jag är i grunden utbildad klädsömmare men har alltid varit intresserad av psykisk hälsa och välbefinnande. Jag vet av egen erfarenhet att även fysiskt välbefinnande påverkar hur man mår psykiskt och jag hoppas att mina egna erfarenheter kan komma till nytta i mitt arbete här. Dessutom hoppas jag att jag lär mig en massa nytt!
Jag bor tillsammans med min sambo Toni och vår katt Mio i radhus där vi stormtrivs! När jag inte jobbar sysselsätter jag mig med allt från trädgårdsfix och bakning till att göra om gamla möbler och sy. 
Jag tvivlar inte en sekund på att jag kommer trivas här på jobbet!
Ha en bra dag!
– Ida
Foto: Monica Enqvist/Bildströms
 

1 kommentar: