fredag 8 april 2016

Små detaljer kan ha stor betydelse

Det här blogginlägget kommer att handla om en liten lapp som jag hittade på mitt skrivbord imorse. En liten lapp som gjorde mig alldeles varm i hjärtat, och som fick mig att fundera på hur vi visar våra medmänniskor att vi bryr oss om dem?

Den här lappen fanns vid min jobbdator imorse:


En orange post it-lapp med ett glatt budskap. Jag blev, som sagt, alldeles varm i hjärtat. Av omtänksamheten som mina kollegor visade. De kunde ju bara ha lämnat mjölken i kylskåpet och gått hem. Istället bemödade de sig med att skriva en hälsning till mig. Den lilla gesten har redan gjort den här fredagen till den bästa fredagen på länge. Och jag tänker att vi nutidsmänniskor krånglar till det så mycket i våra försök att vara vänliga. Det behövs inte en stor bukett rosor eller flera kilogram choklad för att visa att man bryr sig om sina vänner. En komplimang är god nog, en kram, en klapp på axeln eller en ärlig fråga om hur du mår idag... eller så kan man lämna en orange post it-lapp vid en kollegas dator med en text som visar att man bryr sig.

Små detaljer kan ha väldigt stor betydelse.
Sköt om dig och ha en fin helg!
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar